Pravidla a podmínky pro gTLD
Pravidla a podmínky registrace doménových jmen gTLD
Pravidla a podmínky registrace gTLD
- Výhody a povinnosti žadatelů o registraci (Registrants’ Benefits and Responsibilities Specification)
- Vzdělávací informace žadatele o registraci (Registrant Educational Information)
Pravidla a podmínky registrace ccTLD
Zásady ICANN, které dodržujeme
Pravidla prodlužování domén
vycházející z ustanovení uvedených v Expired Registration Recovery Policy
Před vypršením platnosti doménového jména zašle Provozovatel (WEDOS Internet, a.s.) Zákazníkovi (Držiteli doménového jména) minimálně 3 upozornění na vypršení platnosti doménového jména:
- upozornění – 30 dní před expirací spolu se zaslanou výzvou k platbě na prodloužení dle platného ceníku domén Provozovatele.
- upozornění – 7 dní před expirací.
- upozornění – 5 dní po expiraci doménového jména spolu s pokyny pro platbu
Pokud se Vám doménové jméno nepodařilo prodloužit včas, berte na vědomí, že Provozovatel dodržuje následující zásady:
- 8 dní po vypršení platnosti domény je doménové jméno vyřazeno z DNS, ale je stále možné ho prodloužit.
- 30 dní po vypršení platnosti domény je doménové jméno smazáno, ale je možné ho obnovit za speciální obnovovací poplatek
- 60 dní po vypršení platnosti domény je doménové jméno zrušeno a není ho možné ani obnovit.
- 65 dní po vypršení platnosti je doménové jméno v náhodnou dobu uvolněno pro novou registraci.
Obnovou domény je myšleno uhrazení obnovovacího poplatku, dle platného ceníku : https://www.wedos.cz/domeny/doplnkove-sluzby
Tyto pravidla platí pouze pro domény, kde je Provozovatel přímým doménovým registrátorem a registrace nejsou zprostředkovány jiným registrátorem.
Zásady pro příjem, zpracování a sledování sporů
Vytvoření tiketů pro řešení sporů doménových jmen gTLD lze přes:
Kontaktní formulář na doménové oddělení: domains@wedos.com
Telefonní číslo pro nahlášení sporu: +380 999 333
Zásady:
- WEDOS Internet, a.s. přijímá pouze emailovou korespondenci nebo telefon týkající se řešení sporů doménového jména a to pouze z platného a spolehlivého zdroje podle vlastního uvážení.
- Nahlášený spor vyhodnotí členové doménového oddělení a dle vlastního uvážení rozhodnou, zda jsou nezbytné další kroky.
- Doménové oddělení zahájí proces řešení sporů a následně bude koordinovat veškerou komunikace.
- V případě potřeby bude doménové oddělení kontaktovat majitele domény pro dodání dodatečných informací.
- Doménové oddělení bude nadále sledovat držitele doménového jména, zda byl nahlášený spor vyřešen.
- WEDOS internet, a.s. bude plně spolupracovat s registrem (nebo jiným oprávněným subjektem) v případě nutnosti pozastavit nebo zrušit doménové jméno.
- Jakmile bude nahlášený spor vyřešen, doménové oddělení zašle informaci všem zainteresovaným stranám. Navíc veškerá komunikace ohledně nahlášeného sporu bude uchovávána nejméně 2 roky v souladu s oddílem 3.18.3 ICANN RAA z roku 2013.