Srovnání webhostingových tarifů LowCost, NoLimit a Extra
Extra | NoLimit | LowCost | |
---|---|---|---|
Prostor na SSD disku | neomezený | neomezený | 10 GB |
Přenos dat | neomezený | neomezený | neomezený |
SSL certifikát zdarma | |||
HTTP/3 | - | ||
Instalátor aplikací (WordPress na 1 kliknutí) | - | ||
Aliasy | 3 (lze aktivovat neomezeně aliasů) |
3 (lze aktivovat neomezeně aliasů) |
- |
Prostor pro e-maily | 10 GB (lze navýšit na 0.5 TB) |
5 GB (lze navýšit na 0.5 TB) |
5 GB (lze navýšit na 0.5 TB) |
Počet e-mailových schránek | neomezený | neomezený | neomezený |
Prostor pro databáze | 5 GB | 2 GB | 1 GB |
Počet databází | neomezený | neomezený | neomezený |
phpMyAdmin | |||
PHP 8.x / 7.x / 5.x | |||
PHP vláken | 30 | 25 | 7 |
PHP memory_limit | 1024 MB | 512 MB | 256 MB |
PHP upload_max_filesize | 512 MB | 256 MB | 128 MB |
PHP post_max_size | 512 MB | 256 MB | 128 MB |
PHP max_execution_time (max) | 90 sec. (300 sec.) | 90 sec. (300 sec.) | 30 sec. (300 sec.) |
PHP max odeslaných emailů/den | 500 (lze navýšit) |
500 (lze navýšit) |
50 |
Access logy | zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
Error logy | zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
zdarma na 24 hodin (max. 1× za 30 dní) (lze aktivovat logy za posledních 7 dní) |
CRON | zdarma 3 záznamy (max. 1× za hodinu) (lze aktivovat 10 záznamů (max. 1× za 5 minut)) |
zdarma 3 záznamy (max. 1× za hodinu) (lze aktivovat 10 záznamů (max. 1× za 5 minut)) |
zdarma 3 záznamy (max. 1× za hodinu) (lze aktivovat 10 záznamů (max. 1× za 5 minut)) |
WEDOS Disk na vlastní zálohy | 5 GB zdarma | 5 GB zdarma | 5 GB zdarma |
Obnova ze zálohy | zpoplatněno dle ceníku | zpoplatněno dle ceníku | |
Ochrana | chytrá | chytrá | základní |
Garance dostupnosti | 99,99 % | 99,98 % | 99,9 % |
Cena |
200 Kč / měsíc bez DPH 242 Kč / měsíc s DPH |
100 Kč / měsíc bez DPH 121 Kč / měsíc s DPH |
53,51 Kč / měsíc bez DPH 64,75 Kč / měsíc s DPH |
Často kladené otázky k webhostingovým tarifům
Technické a obecné dotazy
Pokaždé když je zavolána webová stránka, která je psaná v PHP, tak na její zpracování je vyčleněno jedno PHP vlákno. Toto PHP vlákno je obsazeno, dokud PHP skript neprovede všechny naprogramované úkony a nevrátí výsledek. Pak se uvolní. Běžné webové stránky dělané na míru a optimalizované potřebují PHP vlákno na desítky až stovky ms. Redakční systémy se spoustou rozšíření, bez optimalizace a cachování i jednotky vteřin.
Jeden návštěvník většinou zabere 1 PHP vlákno, pokud jich u NoLimit máte 25, tak váš web v jeden okamžik může obsluhovat až 25 návštěvníků. Respektive v jeden okamžik pro ně generovat webovou stránku. Pokud v průměru zvládají vaše skripty vygenerovat webovou stránku za 250 ms. Tak za 1 vteřinu můžete obsloužit až 100 návštěvníků. Pokud by jich přišlo více, tak se jejich požadavky začnou řadit do fronty. Budou čekat až se vlákno uvolní.
Tento příklad je značně zjednodušený. V reálném prostředí se používají technologie, které ulehčují serveru práci. Například výstupy webových stránek (vygenerovaných PHP vláken) se ukládají do cache (dočasné paměti) prohlížeče návštěvníka, proxy serveru anebo přímo na webový server. Takže PHP vlákno pro často používané stránky ani není potřeba, případně jen zvolí, který už předgenerovaný soubor se má použít.
Garance dostupnosti je procentuální vyjádření měsíční dostupnosti, kde je zahrnuta rezerva spojená například s nečekaným technickým problémem, který vyžaduje zásah technika (například restart serveru). U služby NoLimit Extra je to například 99,99 %, což odpovídá nedostupnosti 4 minuty 22 vteřin měsíčně.
Pokud u nás dojde k problému, který poskytne určitou skupinu zákazníků (například na 1 fyzickém serveru), tak technici rozesílají přes náš interní systém upozornění zákazníkům, kde je také uveden přesný čas začátku, konce problému a co se stalo. Tento e-mail obsahuje i délku problému. Na tento e-mail stačí odpovědět a uplatnit garanci dostupnosti.
Garance dostupnosti se u NoLimit Extra vztahuje na všechny výpadky způsobené našim software, hardware, infrastrukturou a infrastrukturou dodavatelů našich služeb, které vedou k úplné nedostupnosti služby.
Garance dostupnosti u NoLimit a LowCost se vztahuje na výpadky způsobené našim software, hardware a naší infrastrukturou, které vedou k úplné nedostupnosti služby.
Garance dostupnosti se nevztahuje na problémy způsobené třetí stranou. Například pokud skript na webhostingu používá API třetí strany a nedostupnost tohoto API způsobí nefunkčnost webu.
Ano jedná se o jednu skupinu služeb, které se liší parametry. Pokud budete přecházet z levnější na dražší variantu, tak Vám bude vystavena doplatková výzva k úhradě. Po její uhrazení dojde navýšení parametrů a pokud je navázaná na další služby (například denní zálohování), tak ty budou aktivní od dalšího dne.
Pokud budete přecházet z dražší na levnější, tak to lze až od dalšího fakturačního období. V zákaznické administraci si deaktivujete Extra a/nebo aktivujete LowCost a další výzva k úhradě už jej nebude obsahovat. Pokud už výzva k úhradě existuje, tak se stornuje a vystaví nová.
Každá služba bude chráněna pomocí naší celosvětové sítě WEDOS Global. Podmínkou je používat naše DNS.
Základní ochrana eliminuje známé útočníky a před podezřelý provoz postaví překážku, kterou zvládne překonat jen člověk (captcha) anebo skuteční prohlížeč (cookie, přesměrování). Cílem je eliminovat hlavně roboty (automatické skripty).
Chytrá ochrana je přísnější a cílenější. Například adresáře, kde se nachází soubory s administrací, rozšířeními atd. prostě tam kde víme že není žádný obsah určený pro návštěvníky ani pro roboty chrání silně a pustí tam jen člověka. To výrazně eliminuje zneužití nově objevených zranitelností (Zero day exploit) i snižuje zátěž na web, protože tam nepustí žádné roboty.
Upozornění: Domény, které nebudou používat naše DNS nemůžeme chránit. Pokud u nich detekujeme útok, který přetěžuje službu a omezuje tak ostatní zákazníky na stejném fyzickém serveru, tak bude služba přesunuta na server, kde jsou pouze služby bez našich ochran.
V tom případě přesně pro vás máme službu WMS (Webhosting Managed Server). Tato služba poskytuje vyhrazený hardwarový výkon až do velikosti celého fyzického serveru. Sami si můžete nastavit vybrané parametry webserveru i PHP. Pokud ani to nestačí, tak můžete propojit 2 WMS. Na jednom pojede webserver s PHP a na druhém databáze.
LowCost
Aktuálně nemáme v plánu žádnou příplatkovou službu, která by umožnila zvětšit velikost disku pro soubory.
U všech služeb si děláme zálohy pro naši potřebu. Tyto zálohy slouží například pokud by došlo k nevratnému poškození dat na diskovém úložišti. Všechny zálohy jsou z bezpečnostních důvodů ukládány odděleně a pracuje se s nimi jako celkem. Umíme tak obnovit všechny webhostingy na fyzickém serveru k určitému datu, pro které máme zálohu. Obnovu jednotlivých webů však neposkytujeme.
Vlastní zálohy si můžete dělat na 5 GB WEDOS disk, který lze zřídit ke službě zdarma. Redakční systémy na to mají pluginy. Případně si můžete napsat vlastní PHP skript, který budete volat přes CRON a ten bude provádět zálohování například přes FTP.
Pokud by zákazník chtěl z nich získat nějakou část (například svůj web), tak to musí udělat vyškolený technik, který má oprávnění se zálohami zacházet.
Služba LowCost je určena zkušeným uživatelům, kteří umí optimalizovat své skripty a vyřešit všechny běžné problémy, které mohou nastat. Běžnou zákaznickou podporu podle našich zkušeností a statistik nepotřebují. Všechno podstatné najdou v naší znalostní bázi. Pokud tam něco chybí, vždy mohou využít náš komunitní web, kde odpovídá jak podpora, tak i technici a vývojáři. Navíc je zde mnoho zkušených členů komunity, kteří pomohou i se složitějšími dotazy.
Samozřejmě ke službám LowCost je poskytována technická podpora, která řeší technické problémy, a obchodní oddělení, kde řešíme například problémy s fakturací. Stačí nám napsat přes kontaktní formulář.
Pokud s tím není spojený nějaký jiný problém, který by mohl omezit další zákazníky na stejném fyzickém serveru, jako je například přetěžování databáze nevhodnou strukturou, tak vám nejdříve dorazí upozornění e-mailem. Na tento e-mail můžete odpovědět a případně požádat technika o potřebný čas na vyřešení problému. Pokud situace není řešena v řádech dnů, anebo nedostaneme odpověď, tak technici zasílají další výzvu k nápravě e-mailem, kde už je upozornění, že hrozí vypnutí služby. Jestli ani to nevede k řešení situace, tak je služba omezena anebo vypnuta.
U zákazníků LowCost předpokládáme, že si zvládnou stáhnout vhodný instalační balíček, nahrát jej přes FTP, zřídit databázi, správně projít instalací a vše nakonfigurovat. Většina z nich navíc může preferovat jinou verzi, než aktuálně máme.
Aliasy pro vytvoření více webů nejsou zcela ideálním řešením. Navíc vyžadují, aby byla použita naše specifická adresářová struktura, která vyžaduje často řadu úprav .htaccess a někdy i skriptu samotných. Většina zkušených webmasterů je zvyklá nahrávat vše rovnou do složky /www/ což umožňuje jak NoLimit tak i LowCost. Z našich statistik zkušení uživatelé ani aliasy moc nevyužívali. Proto jsme je ze služby LowCost odstranili a tím mohli snížit i její cenu.